DPD – Môj Kuriér, sledovanie zásielky, odberné miesta

DPD patrí medzi najväčšie a najznámejšie kuriérske spoločnosti pôsobiace na Slovensku aj v celej Európe. Zákazníci si ju obľúbili vďaka spoľahlivým doručovacím službám aj rýchlej preprave. Ako poslať balík kuriérom DPD? Ako funguje DPD sledovanie zásielky? Kde sú DPD odberné miesta?

Služba doručovania balíkov je dnes dôležitejšia než kedykoľvek predtým. Ľudia pravidelne robia online objednávky, no čoraz viac posielajú aj vlastné balíky, a to aj do zahraničia. Ako poslať balík do zahraničia?

Kľúčové informácie článku

Kuriérska spoločnosť DPD pôsobí na Slovensku od roku 2002. Ponúka prepravu zásielok až do 230 krajín sveta. Balíky doručuje na adresu, do DPD odberných miest aj do samoobslužných boxov.

Zákazníci majú k dispozícii mobilnú aplikáciu DPD Môj kuriér, kde môžu balíky odosielať aj sledovať. Cena za odoslanie balíka začína na 2,70 €. DPD ponúka aj expresné služby, presmerovanie zásielky či vrátenie zásielky.

DPD má na Slovensku viac ako 1 600 výdajných miest, kde patria odberné miesta DPD Pickup aj samoobslužné boxy Pickup Station. Na odbernom mieste Pickup aj u kuriéra sa dá platiť platobnou kartou.

Aplikácia DPD Môj kuriér – ako poslať balík?

DPD ponúka kuriérske služby, vďaka ktorým môžu obyvatelia Slovenska odosielať balíky do mnohých krajín sveta. DPD je totiž súčasťou skupiny Geopost, čo je najväčšia sieť prepravcov zásielok v Európe.

Spoločnosť DPD pôsobí na Slovensku od roku 2002, odkedy prepravila milióny balíkov. Už v roku 2008 umožnila odosielať balíky až do 230 krajín sveta. DPD doručuje balíky až domov a navyše ponúka viac ako 1 600 odberných miest DPD Pickup a samoobslužných boxov.

Zhrnutie informácií o kuriérskej spoločnosti DPD

Doručovanie balíkov na Slovensku aj v EurópeÁNO ✅
Doručenie balíka domovÁNO ✅
Doručenie balíka na odberné miestoÁNO ✅
Doručenie balíka do samoobslužného boxuÁNO ✅
Sledovanie zásielkyÁNO ✅
Presmerovanie zásielkyÁNO ✅
Mobilná aplikáciaÁNO ✅
Expresné službyÁNO ✅
Neobmedzená hmotnosť a rozmery balíkaNIE ❌
Vrátenie zásielkyÁNO ✅
Platba dobierky kartouÁNO ✅
Zákaznícky servisÁNO ✅
Krytie proti strate a poškodeniu balíkaÁNO ✅

Ako poslať balík? DPD pravidelne prepravuje balíky po celej Európe. Ľuďom často doručuje online objednávky, no umožňuje balíky aj odosielať. Zákazníci môžu využiť 3 rôzne služby, ktoré závisia od typu klienta. Človek odosiela balík podľa toho, či je:

  • súkromný odosielateľ,
  • firemný odosielateľ s pravidelnou prepravou,
  • firemný odosielateľ s nepravidelnou prepravou či s menším množstvom prepravy.

Najjednoduchší spôsob na to, ako poslať balík kuriérom DPD, je využitie aplikácie DPD Môj kuriér. Aplikácia sa dá stiahnuť v Google Play či App Store. Možno ju nájsť pod názvom „DPD“ aj „myDPD“. Poslať balík možno týmto spôsobom:

  1. Stiahnutie aplikácie DPD Môj kuriér, resp. myDPD.
  2. Rýchla registrácia a vytvorenie konta.
  3. Výber políčka „Odoslať balík“.
  4. Zabalenie a zváženie balíka. Balík treba zabaliť bezpečne.
  5. Vyplnenie krátkeho objednávkového formulára o balíku.
  6. Na balík je nutné nalepiť prepravný štítok, ktorý sa dá doma vytlačiť po dokončení objednávky. Po predložení potvrdenia objednávky ho môžu vystaviť aj na odbernom mieste.
  7. Podľa zvoleného spôsobu odoslania príde po balík kuriér alebo ho treba zaniesť na niektoré DPD odberné miesto.

Pred vytvorením objednávky môže klient využiť Cenovú kalkulačku. Je k dispozícii na webovej stránke, na ktorú je klient presmerovaný pri odosielaní balíka cez aplikáciu. Stačí zadať cieľovú krajinu, rozmery balíka, hmotnosť balíka a prípadne dobierkovú čiastku.

Vďaka Cenovej kalkulačke zákazník dopredu zistí cenu za odoslanie balíka kuriérom a cenu za odoslanie balíka cez odberné miesto DPD Pickup. Ceny sa totiž líšia. Začínajú na 2,70 € za jedno odoslanie.

Klienti môžu využiť vnútroštátnu prepravu, medzinárodnú prepravu aj expresné služby.

Ak zákazník využije expresné služby, v rámci Slovenska bude balík podľa preferencie doručený príjemcovi na druhý deň do 10:00, 12:00 alebo 18:00 hodiny. V rámci Bratislavy môže DPD doručiť balík do 2 hodín od vytvorenia objednávky. V rámci Slovenska DPD väčšinou doručuje balíky v nasledujúci pracovný deň.

Spoločnosť DPD pôsobí na Slovensku už od roku 2002. (zdroj: dpd.com/sk/sk/)

Ako poslať balík do zahraničia?

S aplikáciou DPD Môj kuriér je odosielanie balíkov jednoduché a intuitívne. Stačí pár klikov a po balík môže prísť kuriér DPD. Poslať balík možno skutočne rýchlo.

Zákazník si môže navyše vybrať, do akej krajiny balík pôjde. Napríklad môže poslať balík do Nemecka či Maďarska. Ako poslať balík do zahraničia?

Poslať balík kuriérom DPD do zahraničia sa dá rovnako jednoducho ako poslať balík v rámci vlastného štátu. Postup je totožný s odosielaním zásielky na Slovensku. Najprv si treba stiahnuť aplikáciu DPD Môj kuriér a vytvoriť konto. Potom stačí nasledovať postup.

Spoločnosť DPD doručí balíky v rámci Európy do 1 až 4 dní.

Cenová kalkulačka dokáže vypočítať cenu aj v závislosti od cieľovej krajiny. Zákazník sa teda dozvie cenu dopravy dopredu aj pri odosielaní balíka do zahraničia. DPD ponúka jednoduchý spôsob na to, ako poslať balík do zahraničia.

Či už chce zákazník poslať balík do Nemecka, Srbska alebo Veľkej Británie, so spoločnosťou DPD to je jednoduché a rýchle. Zásielka môže na miesto doraziť už do niekoľkých dní od odoslania.

Rozmery a hmotnosť balíka

Pri odosielaní balíka si treba dať pozor na to, koľko balík váži a aké má rozmery. Väčšinou má každá kuriérska spoločnosť stanovené limity. Pri posielaní balíka cez DPD je to rovnaké. Parametre závisia od toho, ako chce zákazník balík odoslať:

ParameterDPD odberné miesto PickupSamoobslužné boxy Pickup Station
Hmotnosť20 kg20 kg
Rozmernajdlhšia strana max. 100 cmmax. 69 x 58 x 45
Rozmercelkové rozmery max. 250 cm

Pred odovzdaním balíka je dobré ho odvážiť a zmerať, a to až po kompletnom zabalení. Ak presiahne parametre, kuriérska spoločnosť ho môže vrátiť späť.

Balík do zahraničia sa dá odoslať rovnako jednoducho ako balík v rámci Slovenska. (zdroj: dpd.com/sk/sk/)

DPD sledovanie zásielky alebo DPD tracking

Ako funguje DPD sledovanie zásielky? Zákazníci môžu sledovať svoj balík v aplikácii DPD Môj kuriér aj na webovej stránke DPD. Potrebujú na to číslo prepravného štítku, resp. referenčné číslo zásielky.

Každý balík má priradené vlastné číslo. Štandardne má 14 znakov. DPD sledovanie zásielky alebo DPD tracking je nástroj, ktorý zákazníci nájdu na webovej stránke spoločnosti. Do vyhradeného políčka stačí zadať číslo balíka a klient zistí stav doručenia.

Navyše, v deň doručenia zásielky DPD posiela zákazníkovi link, na ktorom môže sledovať balík v reálnom čase počas poslednej hodiny pred jeho doručením. K dispozícii má mapu, na ktorej vidí, kde presne sa nachádza kuriér so zásielkou.

Zákazníci majú tiež možnosť zmeniť dátum doručenia a miesto doručenia balíka. Ak niekomu nevyhovuje, ako mu bude balík doručený, alebo ak sa niekomu zmenili plány, môže jednoducho doručenie prispôsobiť. Postup je jednoduchý:

  1. Vyhľadanie e-mailu alebo SMS o balíku od DPD. Spoločnosť ich posiela každému zákazníkovi.
  2. Otvorenie linku na presmerovanie zásielky. Link sa nachádza v e-maile alebo v SMS od DPD.
  3. Výber miesta a dátumu doručenia. Napokon treba výber iba potvrdiť.

Ak niekto nedostal link na zmenu doručenia, treba kontaktovať zákaznícky servis prostredníctvom e-mailu dpd@dpd.sk. Presmerovanie zásielky môže zjednodušiť aplikácia DPD Môj kuriér.

DPD tracking aj presmerovanie balíka sú užitočné funkcie, vďaka ktorým je odosielanie a prijímanie balíkov pohodlnejšie. Zákazníci majú o svojich balíkoch lepší prehľad. Okrem toho DPD ponúka aj ďalšie doplnkové služby:

  • Bezpečná preprava – v cene doručenia na Slovensko aj do zahraničia je zahrnuté krytie straty alebo poškodenia balíka až do 520 €
  • Vyžiadaná preprava – DPD prevezme a doručí tovar na určené miesto na Slovensku; pre zákazníkov, ktorí s DPD uzavreli zasielateľskú zmluvu
  • Výmenný balík – služba vhodná napr. na reklamácie; DPD privezie nový tovar zákazníkovi a odvezie chybný tovar späť k obchodníkovi
  • ID-check – vďaka tejto službe je balík doručený len do vlastných rúk osobe, ktorú určí odosielateľ; zásielka je odovzdaná po predložení platného identifikačného dokladu
  • DPD Wine Logistics – DPD ponúka mimoriadne bezpečnú dopravu pre vína a šumivé vína

Spoločnosť DPD má vo svojej ponuke mnoho praktických služieb, ktoré uľahčujú odosielanie a prijímanie balíkov na Slovensku aj v Európe.

Zákazníci môžu ľahko odosielať a sledovať svoje balíky so službou myDPD, resp. DPD Môj kuriér. (zdroj: dpd.com/sk/sk/)

Kde sú DPD odberné miesta, resp. DPD Pickup?

Ako DPD odberné miesta slúžia samoobslužné boxy Pickup Station a DPD Pickup odberné miesta v rôznych podnikoch. Na Slovensku je ich viac ako 1 600. Vďaka tejto rozsiahlej sieti odberných miest môže cez DPD poslať balík skutočne každý.

Pri odosielaní zásielky cez samoobslužný box musí zákazník sám vložiť balík do boxu, kde ho neskôr vyzdvihne kuriér. V tomto prípade treba vytlačiť prepravný lístok doma a nalepiť do na balík.

Zo samoobslužného boxu sa dá tiež vyzdvihnúť doručený balík. Na rozdiel od odberných miest DPD Pickup fungujú boxy Pickup Station 24 hodín denne 7 dní v týždni. Balík si zákazník vyberie pomocou PIN kódu, ktorý mu DPD pošle cez e-mail aj SMS.

Na Slovensku sa nachádza vyše 900 samoobslužných boxov Pickup Station, medzi ktoré patria DPD boxy, AlzaBoxy a BalíkoBOXY Slovenskej pošty. V samoobslužnom boxe balík zostáva 3 kalendárne dni.

Na odbernom mieste DPD Pickup zákazník prenechá zásielku druhej osobe, ktorá ju potom odovzdá kuriérovi. Ako odberné miesta totiž fungujú partnerské podniky po celom Slovensku. Na týchto odberných miestach môžu klientovi vystaviť prepravný štítok.

Z DPD odberných miest Pickup je tiež možné vyzdvihnúť doručený balík. V tomto prípade tam zásielka zostáva až 5 kalendárnych dní. Balík sa dá vyzdvihnúť po predložení PIN kódu, QR kódu alebo občianskeho preukazu.

Na odberných miestach Pickup je možné platiť dobierku hotovosťou alebo platobnou kartou, no maximálna čiastka je 1 000 €. Inak má dobierka limit až 3 320 €.

Balík sa dá vyzdvihnúť po tom, ako DPD klientovi odošle notifikáciu o doručení zásielky cez e-mail a SMS. Počas čakania je možné sledovať balík cez DPD tracking.

DPD na svojej webovej stránke ponúka mapu DPD odberných miest, kde sa dá vyhľadávať podľa lokality, typu odberného miesta, otváracích hodín a poskytovanej služby.

Na Slovensku sa nachádza viac ako 1 600 odberných miest Pickup a samoobslužných boxov Pickup Station. (zdroj: dpd.com/sk/sk/)

DPD recenzie

Medzi recenziami DPD možno nájsť pozitívne aj negatívne skúsenosti. Čo sa týka rozsahu ponúkaných služieb, celkovo je spoločnosť DPD hodnotená kladne. Zákazníci sú často spokojní s rýchlosťou doručenia balíku.

Na druhej strane v negatívnych recenziách sa opakuje zlá skúsenosť s komunikáciou kuriérov a doručením balíka na adresu. Klientom sa stáva, že dostanú správu o tom, že ich nezastihli na mieste, aj keď tam boli.

DPD – môj kuriér – zásady spoločnosti

DPD pôsobí na Slovensku dlhé roky a svojim zákazníkom sa snaží poskytovať moderné a kvalitné služby. Okrem toho dbá na ochranu životného prostredia. Je viacero zásad, ktorými sa spoločnosť riadi:

  • dôraz na zákazníka – DPD sa snaží poskytovať služby, ktoré zodpovedajú prianiam zákazníkov
  • efektivita a odbornosť – spoločnosť ponúka výkonnú dopravu za primeranú cenu a európsku sieť prepravcov so silnými partnermi
  • stratégia DrivingChange™ – v rámci tejto stratégie DPD kladie dôraz na záväzok k uhlíkovej neutralite, inteligentné doručovanie, komunitu a inovácie v doručovaní

Spoločnosť DPD ponúka kvalitné kuriérske služby a zároveň sa snaží o to, aby svojou činnosťou nezaťažovala životné prostredie. Vďaka rozsiahlej ponuke služieb, širokej sieti odberných miest aj veľkému množstvu cieľových krajín je spoločnosť DPD čoraz viac obľúbenejšia.