Frankfurtská tabuľka zliav

Sezóna letných dovoleniek a zájazdov sa každým rokom opakuje a napriek tomu, že si všetci prajeme, aby sm si na dovolenke predovšetkým odpočinuli, niekedy sa nejaká tá komplikácia skrátka vyskytne.

Presne pre tieto prípady bola v Nemecku v roku 1985 vydaná tzv. Frankfurtská tabuľka zliav, ktorá pomerne podrobne zohľadňuje primerané zľavy u najviac problematických oblastí cestovného ruchu.  A to až do výšky 50 % z celkovej ceny zakúpenej dovolenky alebo zájazdu.

Ktoré oblasti Frankfurtská tabuľka zliav obsahuje?

  • Nedostatky v situovaní ubytovania,
  • strata času pri nutnom sťahovaní,
  • rozdielny druh ubytovania, než aký bol objednaný (zaplatený),
  • nedostatky v stravovaní,
  • problémy s bazénom,
  • chýbajúce strediská a ďalšie nedostatky,
  • nedostatky vo vybavení ubytovania,
  • nefungujúce zariadenie na ubytovaní,
  • nedostatky v doprave,
  • nedostatky v upratovaní ubytovania,
  • rušenie kľudu na ubytovaní,
  • služby delegátov a sprievodcov.

Touto tabuľkou zliav sa v Nemecku pri odškodňovaní klientov riadia cestovné kancelárie aj súdy. Na Slovensku Frankfurtská tabuľka zliav zatiaľ platná nie je. Je ale prinajmenšom prospešné vedieť, čo všetko v prípade problémovej dovolenky či zájazdu môže klient reklamovať a uplatňovať tak nárok na zodpovedajúcu náhradu škody.