Oneskorená batožina – čo robiť, keď mi nepriletí kufor?

Museli by ste mať nervy zo železa, aby vás v cudzom prostredí na dovolenke nevykoľajil omeškaný kufor. Pre každý prípad sme zhromaždili všetky informácie, ktoré potrebujete o omeškanej batožine vedieť.

Kto za oneskorenú batožinu zodpovedá?

Zodpovedný za meškanie, poškodenie, či dokonca stratu vašej batožiny je vždy letecká spoločnosť, ktorá operovala let.

Čo robiť?

Pre hladký priebeh finančnej kompenzácie musíte:

  • priamo na letisku vyplniť Property Irregularity Report, tzv. RIP, čo je špeciálny protokol o nepravidelnosti pri preprave batožiny,
  • písomne do 21 dní od doručenia batožiny odoslať na adresu leteckého dopravcu reklamáciu omeškanej batožiny,
  • starostlivo uschovať všetky bločky od nevyhnutných hygienických potrieb a ošatenia, ktoré ste si vďaka omeškanej batožine museli zakúpiť.

Bez týchto krokov bude vymáhanie odškodnenia zložité!

Na čo máte nárok?

Dopravca je povinný

  • Dopraviť batožinu späť na adresu hotela úplne ZADARMO,
  • preplatiť klientovi všetky nevyhnutne nutné veci, bez ktorých sa na dovolenke nezaobídete, a to na základe doložených bločkov – ide hlavne o hygienické potreby a nevyhnutné ošatenie.

POZOR! – za nevyhnutné náklady sa nepovažuje drahá elektronika či šperky

Čakať na omeškanú batožinu však nemožno donekonečna, preto po viac ako 21 dňoch je už batožina považovaná za stratenú.

V prípade stratenej batožiny navyše môžete požadovať aj preplatenie hodnoty obsahu batožiny.

POZOR! – obsah kufru je nutné preukázať bločkami

Ak teda cestujete napríklad s drahým fotoaparátom, odporúčame si batožinu zvlášť popri cestovnom poistení.

Čo ak nezaplatia?

Jediné, čo môže dopravcu zbaviť zodpovednosti za škodu, je nejaká okolnosť, ktorú priamo dopravca nemohol nijak ovplyvniť.